Scuba Marketing
Sea Breaze Scuba Marketing

Scuba Marketing

Scuba Marketing

Στο σημερινό άρθρο θα προσπαθήσω να προσεγγίσω με όσο το δυνατόν πιο απλό και κατανοητό τρόπο δύο βασικές έννοιες.

  1. Τι είναι το μάρκετινγκ γενικά και
  2. Τις δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του υποψήφιου πελάτη.

Στόχος μου είναι να σας βοηθήσω

  1. Να επαναπροσδιορίσετε  την σημασία του μάρκετινγκ είτε σε επιχειρηματικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο, καθώς και
  2. Τον τρόπο προσέγγισης των υποψήφιων πελατών που ταιριάζει καλύτερα στις μέρες μας.

Η σύγχυση των όρων

Scuba Marketing

Από το 1948 περίπου οι ειδικοί προσπαθούν να αποδώσουν έναν ορισμό για το marketing.

Ακριβής μετάφραση του όρου δεν υπάρχει μέχρι και σήμερα ούτε στα Ελληνικά. Κάτι που μεγαλώνει την γενικότερη σύγχυση γύρω απ’ το θέμα.

Αν και έχει γίνει προσπάθεια να δοθούν διάφοροι όροι, κανένας δεν θεωρήθηκε δόκιμος. Γιατί κανένας τους δεν μπορεί να αποδώσει ακριβώς την έννοια και το περιεχόμενο  του.

Πολλοί συγχέουν το μάρκετινγκ με τις πωλήσεις, άλλοι το μπερδεύουν με τις διαφήμισεις και τις ενέργειες για την προώθηση των πωλήσεων και άλλοι προβαίνουν σε έναν συνδυασμό της προσωπικής πώλησης και της διαφήμισης.

Τι είναι όμως τελικά το μάρκετινγκ;

Scuba Marketing

Το μάρκετινγκ με απλά λόγια είναι ο τρόπος επιχειρηματικής σκέψης και δράσης. Στηρίζεται στην αρχή της πλήρους ικανοποίησης των αναγκών του πελάτη μέσα απ’ τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και την σωστή εξυπηρέτηση.

Μέχρι εδώ ξεκαθαρίσαμε ότι το μάρκετινγκ ΔΕΝ είναι η απλή πώληση προϊόντων.

Το επόμενο που χρειάζεται να κατανοήσουμε είναι ότι το σωστό μάρκετινγκ περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες της διοίκησης και των εργαζομένων σε μια επιχείρηση.

Ανεξάρτητα αν οι τελευταίοι δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, το λογιστήριο, τις πωλήσεις ή οποιοδήποτε άλλο τμήμα της επιχείρησης, όλοι στοχεύουν στην πλήρη ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη και προσέξτε… 

Είτε έρχονται σε άμεση επαφή μαζί του είτε όχι!!!

Κάνοντάς το ακόμα πιο απλό. Θα πρέπει ο επιχειρηματίας να έχει έναν ξεκάθαρο στόχο τον οποίον όμως να ασπάζονται και να υιοθετούν και οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση.

Αυτό επιτυγχάνεται με την πρόσληψη προσωπικού και την καταβολή μηνιαίας συνήθως αμοιβής.

Αν τώρα ο στόχος εξυπηρετεί και ένα όραμα του επιχειρηματία και οι εργαζόμενοι ταυτίζονται με αυτό;

Τότε αρχίζουμε να συζητάμε για την απόλυτη επιτυχία σε όλα τα επίπεδα.

  • Είτε αφορά στις σχέσεις του προσωπικού με την επιχείρηση και το αντίστροφο
  • Είτε στις σχέσεις του προσωπικού με τον πελάτη οι οποίες επηρεάζουν την επιτυχία και την βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Αυτό είναι λιγότερο εύκολο να επιτευχθεί μιας και απαιτείται μια ελαφρώς πιο σύνθετη διαδικασία από την πλευρά του επιχειρηματία.

Περιλαμβάνει το να:

  • Επικοινωνήσει σωστά και αποτελεσματικά το όραμά του και φυσικά
  • Την εύρεση των κατάλληλων ανθρώπων στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το ”προσωπικό”.

Στο δια τάυτα

Όπως ίσως έχετε αρχίσει να αντιλαμβάνεστε το μάρκετινγκ είναι ιδιαίτερα  σύνθετη επιχειρηματική λειτουργία.

Χρειάζεται να

  • Εντοπίζονται και όχι όπως εσφαλμένα πιστεύουν ή πράτουν κάποιοι να δημιουργούνται ανάγκες, επιθυμίες και απαιτήσεις μικρών και μεγάλων κοινωνικών ομάδων, επιχειρήσεων, επαγγελματιών και οργανισμών,
  • Προσδιορίζει την έντασή τους και να
  • Καθορίζει τα  target groups,

έτσι ώστε να

  • Δημιουργηθούν προϊόντα και υπηρεσίες οι οποίες εξυπηρετούν τα εξυπηρετούν,
  • Κατευθύνοντας τη ροή τους με αποτελεσματικό τρόπο προς τους τελικούς καταναλωτές – χρήστες.

Παράλληλα

Θα πρέπει να αξιοποιηθούν όλες οι παραγωγικές δυνάμεις της επιχείρησης, επιδιώκοντας με κάθε τρόπο την πλήρη ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη.

Αυτό με τη σειρά του θα αποφέρει τα οικονομικά οφέλη της επιχείρησης ή/και του επαγγελματία.

Κάνοντας τον απολογισμό όλων των παραπάνω καταλήγουμε στο ότι:

Το μάρκετινγκ είναι η τέχνη της επιχείρησης ή/και του επαγγελματία να δημιουργεί ικανοποιημένους πελάτες και να τους διατηρεί!!!

Τρόποι προσέγγισης υποψήφιων πελατών

Ως προς αυτήν την κατεύθυνση τώρα υπάρχουν δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του πελάτη από την επιχείρηση ή/και τον επαγγελματία.

Η πελατοκεντρική και η ανθρωποκεντρική.

Πελατοκεντρική

Είναι η προσέγγιση κατά την οποία η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας πουλάει απλά ότι ζητάει η αγορά.

Ανθρωποκεντρική

Αντίθετα με την ανθρωποκεντρική που η αγορά εξακολουθεί να ζητάει, η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας πουλάει κάτι διαφορετικό. Το οποίο όμως είναι τεκμηριωμένα εξακριβωμένο ότι θα βοηθήσει τον πελάτη στο να αποκτήσει περισσότερα ή να έχει καλύτερα αποτελέσματα!

Και στις δύο περιπτώσεις καλύπτονται ανάγκες του πελάτη.

Με τη διαφορά όμως ότι:

  • Στη μία περίπτωση ο επιχειρηματίας ή/και επαγγελματίας απλά παίρνει λεφτά,
  • Ενώ στην άλλη βοηθά τον άνθρωπο και εξ’ αιτίας αυτού αμείβεται.

Ότι απ’ τα δύο υιοθετήσει ο επιχειρηματίας ή ο επαγγελματίας αυτό και θα λάβει ως υπαλλήλους και αντίστροφο. 

Scuba Marketing

Κατόπιν των ανωτέρω ελπίζω να είναι ξεκάθαρο ότι ο επιχειρηματίας ή/και επαγγελματίας της κατάδυσης δεν μπορεί, ειδικά στις μέρες μας πλέον, να είναι μόνο

  • Divemaster,
  • Εκπαιδευτής ή
  • και ιδιοκτήτης καταδυτικού κέντρου.

Οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις κάτω απ’ τις οποίες καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του είναι σύνθετες.

Είναι ωστόσο βέβαιο ότι χρειάζεται να πλαισιώνονται από

  • Μάρκετινγκ
  • ΠωλήσεΙς
  • Λογιστικά
  • Κατασκευή και συντήρηση ιστοσελίδων & blog
  • Social media

και τόσων ακόμα ειδικοτήτων που απαιτούνται για την υποστήριξη μιας επαγγελαμτικής ή/και επιχειρηματικής δραστηριότητας.

  1. Η ενότητα του blog Scuba Pros
  2. Τα επαγγελματικά σεμινάρια και
  3. Το Scuba Diving Business Academy

είναι σχεδιασμένα για να σε βοηθήσουν

  • Με τις σύγχρονες επαγγελματικές και επιχειρηματικές απαιτήσεις και
  • Τις γρήγορες αλλαγές και εξελίξεις του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο

Τα παραπάνω μαζί με κάποια πρόσθετα οφέλη και πλεονεκτήματα θα αναπτυχθούν στο Sea Breaze New Era. Μία online παρουσίαση μέσω webinar.

Μάθε περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ.

Next PostRead more articles

This Post Has One Comment

Leave a Reply